Om børnehuset

Lundegården er et 7 gruppers aldersintegreret idrætsbørnehus beliggende i Høje Gladsaxe.
Lundegården er en del af områdeinstitutionen Grønnemose og med Grønnemose skole, Utterslev mose og Gladsaxe idrætsanlæg som nærmeste naboer.

I Lundegården er vi ca. 110 børn og ca. 25 medarbejdere.

Børnene er fordelt på aldersopdelte grupper, med henholdsvis tre vuggestuegrupper for børn i alderen ½ - 3 år, to børnehavegrupper for de tre til fireårige, samt en gruppe for de 5 årige (kommende skolestartere).  Den sidste gruppe, som er en del af børnehaven, er for seks børn med kontakt– og kommunikative vanskeligheder.

Lundegården er i 2012 certificeret ’Idræt- og bevægelsesinstitution’, og har derfor fokus på børnenes motoriske udvikling og arbejder målrettet med bevægelsesaktiviteter hver dag, hele året.

Lundegården recertificeres hvert år af DGI, hvilket betyder, at vi arbejder med fokus på forskellige motoriske indsatsområder, fx massage, kampleg, farlig leg, yoga m.m.